Матю Битон прекара първия час след кацането си в България в с ArtLive, за което сме му безкрайно благодарни! / Mathieu Bitton spent his first hour in Bulgaria with ArtLive! Thank you!

Интервю
Изложби

 

-scroll down for English-

 

София е четвъртата спирка на изложбата FLASH на Лени Кравиц, която дебютира в галерия Leica, Лос Анджелис. Ascension на Матю Битон е включена като част от FLASH. Фотографиите пристигат у нас благодарение на фондациите Америка за България и Мусиз, в партньорство с VIVACOM, така че благодарим и на тях!

Матю Битон е изключително интересен събеседник, който е много, много повече от личния фотограф на Лени Кравиц. Съдбата го среща с много от неговите идоли и дори става приятел или започва да работи с някои от тях. А ние ви срещаме с него във VIVACOM Art Hall

 

 

Матю Битон е носител на множество награди за работата си зад обектива и като графичен дизайнер, но може би едно от най-важните признания досега остава номинацията му за наградата Грами през 2009 г. за бокс сета на Jane's Addiction - A Cabinet Of Curiosities. През 2012 е награден с рицарски орден на Франция за приноса си в изкуството – Chevalier Dans L’Ordre Des Arts & Lettres.

Той лично ни разходи из изложбата, като ни разказа любопитни детайли за всяка фотография. Какво толкова си говорихме 20 минути? Гледайте!

 

 

А ето и малко информация за Лени Кравиц и идеята му да направи FLASH:

Прочут, обожаван, постоянно наблюдаван, обграден от фенове, репортери, папараци, всички оборудвани със смарт телефони, камери, микрофони и светкавици, Лени Кравиц насочва обектива към тези, които го следват навсякъде. Той обръща ловко фокуса и събитията, снима тези, които го снимат, така се ражда серията FLASH – черно-бели фотографии, запечатали всекидневието на звездата през нейните собствени очи, ярки образи, неочаквано хванати в клопката на собствените си действия. “Превърнах нещо, което би могло да бъде страшно дразнещо, в нещо интересно, в предизвикателство” - казва за FLASH самият Лени Кравиц.

 

 

“Интересно е, че същите тези хора, които ме преследват, за да ме снимат, са станали тема на изложбата ми. Чрез завъртане на обектива обратно към тях, аз косвено поглеждам към себе си и сюрреалистичния свят, в който живея, когато пътувам. Този, който някога е бил ловец, се превръща в плячка”, споделя Лени.

Той разказва, че когато бил още дете, често се случвало да си играе с „Лайка“-та на баща си, тогава кореспондент във Виетнам. Преди няколко години негов приятел фотограф му дава камерата си, за да снима. Тя се оказва модел на „Лайка“, която залива Кравиц със спомени за детството и баща му.
Лени Кравиц решава да излезе навън и да снима света около себе си – парадоксално обаче, светът около него също го снима!

От компанията Leica се свързват със звездата и заедно създават лимитираната серия от 125 фотоапарата Leica M-P Correspondent. Дизайнът е дело на Кравиц и неговата компания Kravitz Design, като външният вид и името са вдъхновени от бащата на Лени и камерата, която ползва като военен кореспондент във Виетнам и която - в крайна сметка - той подарява на сина си, когато навършва 21 години.

 

 

Ascension ще покаже и фотографиите на дългогодишния приятел на музиканта Матю Битон. Фотографът застава от другата страна на обектива и ни представя интимни моменти от всекидневието на рокзвездата на сцената, на път и когато композира. По този начин FLASH и Ascension се обединяват, за да представят гледните точки за живота на музиканта отвън и отвътре в един цялостен спектър.


photos © Mathieu Bitton

 

Masters of Photography is organized by MUSIZ Foundation and America for Bulgaria Foundation in partnership with VIVACOM and is supported by Embassy of the United States, Austrian Embassy and Sofia Municipality.


The life of a rock star is lived in public. Celebrated, admired, but also observed, crowded and pursued by fans and photographers, groupies, autograph hunters, gossip columnists and reporters – all armed with smartphones, TV and digital cameras, microphones. And flashes.


Lenny has turned the tables – and the camera – and trained his Leica on the caravan of reporters and fans, which accompanies him wherever he goes. He has turned the surreal situation of being the focus of attention, constantly faced with a living wall of camera lenses, into a series of photographs. In laconic black and white images, Kravitz captures the repetitive ritual that takes place around him on an almost daily basis.
“It's interesting that the very people who chase me to take my photographs have become the subjects of my first photo exhibition. Through turning the lens back on them, I have indirectly taken a deeper look at myself and the surreal world that I live in when on the road. What once was intrusive has now become a beautiful moment of a dance between the hunter and it's prey.”


Mathieu Bitton’s portraits show new facets of life within the rock music circus. The photographer, a long-time comrade-in-arms of Kravitz, has accompanied the musician on his world tours, capturing both grand poses on stage and quiet hours between concerts. These works were exhibited for the first time as part of the exhibition FLASH at OstLicht Gallery. Bitton is awarded with many prizes for his work behind the camera and as a graphic designer, but one of the most important recognitions for his work is the 2010 Grammy nomination for the box set “A Cabinet of Curiosities” for Jane’s Addiction. In 2012, Bitton received one of France’s highest decorations, the medal of Chevalier Dans L’Ordre Des Arts & Lettres (Knight in the order of arts and letters) from the French Republic.

The exhibition in Sofia is organized in collaboration with OstLicht Gallery Vienna.